Mijn aanpak is concreet en praktisch. Ik maak gebruik van ACT (Acceptance and Commitment Therapy) en mindful selfcompassion (MSC).

Eigenlijk is mijn ervaring dat iedereen aardiger voor zichzelf zou kunnen zijn. Als jij zo zou spreken tegen je partner of je beste vriend, zoals je (in je hoofd) tegen jezelf spreekt zou deze relatie geen lang leven hebben. En toch praat al jaren zo tegen jezelf. Woorden doen pijn, ook al zijn die woorden gedachten en komen ze van jezelf, het effect is niet minder. Ook al is het voor jou misschien volledig normaal geworden. Zie die woorden, dat sarcasme, eens als zweepslagen die je jezelf geeft, met een riem. Vind je het gek dat je je onzeker voelt als er een stem in je hoofd zit die voortdurend tegen jou zegt dat je niet goed genoeg bent?

Het is lastig om eerlijk naar onszelf te kijken. Ik ga je toch vragen om dat te doen. Om in kaart te brengen op welke manier jij omgaat met vervelende gedachtes, gevoelens en omstandigheden. Hoe vecht jij hiermee? Ga je piekeren? Probeer je positief te denken? Je hebt vast in de loop der jaren strategieën ontwikkeld om hiermee om te gaan. Ook ga ik jou vragen hoe je met jezelf omgaat. Het begint ermee dat we in kaart brengen hoe je op dit moment omgaat met jezelf. Voor de start van een traject vraag ik je zestig vragen te beantwoorden die een indruk geven hoe psychologisch flexibel je bent.

Na iedere sessie krijg je opdrachten die je thuis kan doen. Voor mij is het essentieel dat je bereid bent het werk te doen, want het echte werk vindt plaats in het dagelijks leven en niet in de korte tijd die wij met elkaar hebben.

Als je bereid bent de (soms best heel gekke) oefeningen te doen en open staat om de dingen anders te gaan doen, dan heb ik je het volgende te bieden:

  • Je beweegt van moeten naar mogen naar willen
  • Je komt in het hier en nu, in het moment, in je lijf
  • Je wordt vriendelijker voor jezelf
  • Je weet hoe je voor jezelf kan zorgen
  • Je krijgt een fijnere relatie met jezelf
  • Je wordt accepterender naar jezelf en de wereld om je heen
  • Je vindt de verbinding met jezelf en daardoor ook met de mensen om je heen
  • Er komt meer ruimte in je hoofd en je leven
  • Je gaat jezelf minder serieus nemen (en dat geeft ruimte)
  • Je weet wat je écht wilt en kan jezelf concrete doelen gaan stellen
  • Je psychologische flexibiliteit is vergroot, je zult weerbaarder zijn

Commitment is een essentieel aspect van ACT. Ik ben gecommitteerd en gedurende jouw traject, verbind ik me aan jou. Ben ik er voor jou. Ik geloof in jouw kracht. Ik zie hoe sterk jij bent.

Heb jij het lef om in de spiegel te kijken en te zien wat ik zie?

Mail me  iris@irisdroste.nl

  • “Bij Iris krijg ik het gevoel dat ze met heel haar hart, het beste uit mij wil halen.”

    Janice
  • “Een goede coach leert je meer in je eigen kracht te staan. En dit is Iris gelukt.”

    Simone
  • “Ik voelde me heel erg bij Iris op mijn gemak en vond haar prettig nieuwsgierig en geïnteresseerd, zonder opdringerig te zijn.”

    Aukje
  • “Iris behandelde me niet als een porseleinen popje, dat was zeker niet altijd makkelijk, maar doordat ze dit met veel respect deed, bevorderde dat mijn ontwikkeling.”

    Annemiek